Strona Internetowa dla Dewelopera – Jak powinna wyglądać?

Strona Internetowa dla Dewelopera

Jak powinna wyglądać strona internetowa dla Dewelopera?

Dynamiczny rozwój branży deweloperskiej sprawia, że na rynku można znaleźć coraz więcej małych deweloperów, którzy realizują swoje pierwsze inwestycje. Część z nich decyduje się na sprzedaż nieruchomości za pomocą popularnych portali, tj. OtoDom. Przychodzi jednak taki moment, że deweloper chce zacząć budować swoją markę, aby stać się rozpoznawalnym graczem na rynku. Pierwsza myśl, jaka przychodzi do głowy to stworzenie strony www, na której zaprezentowana zostanie oferta oraz poprzednie inwestycje. Jak poprawnie stworzyć stronę internetową, aby była ona aktualna przez wiele lat, budowała zaufanie do dewelopera i finalnie zwiększała sprzedaż? Dowiesz się tego w tym artykule.

Etap planowania. Strona internetowa dla dewelopera czy dla inwestycji?

Bardzo ważnym etapem, który trzeba wykonać na samym początku, jest przygotowanie strategii marketingowej. Możesz zdecydować się na stronę internetową marki deweloperskiej, na której poszczególne inwestycje będą stanowiły podstrony. Możesz również budować osobną stronę internetową dla każdej inwestycji deweloperskiej. Co jest lepszym rozwiązaniem? W większości przypadków będzie to wariant pierwszy – strona internetowa dewelopera.

Tworząc stronę internetową dla dewelopera, klienci w pierwszej kolejności zapamiętają nazwę dewelopera, a nie nazwę inwestycji. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, jeżeli będziesz budował w przyszłości kolejne mieszkania czy domy. Na takiej stronie musisz zadbać o odpowiednią nawigację oraz układ treści, aby użytkownicy mogli łatwo odnaleźć wybraną inwestycję.

Długoterminowo jest to o wiele lepsze rozwiązanie pod kątem pozycjonowania strony. Proces pozycjonowania może trwać miesiącami, a nawet latami. Tworząc stronę internetową dla pojedynczego osiedla, po zakończeniu sprzedaży, będzie ona już nieaktualna. W tym przypadku pozycjonowanie będzie ekonomicznie nieopłacalne. Pozycjonując stronę marki deweloperskiej, na stronę będą trafiać nowi użytkownicy, co jest dużym plusem, kiedy rozpoczynamy sprzedaż kolejnej inwestycji.

Kiedy warto tworzyć stronę dla samej inwestycji? Na pewno, kiedy budujemy wyjątkowy na skalę regionu budynek. Przykładowo wszyscy mieszkańcy Warszawy skojarzą budynek Złota 44, a mieszkańcy Gdyni – Sea Towers. Osoby zainteresowane kupnem takich nieruchomości, częściej będą wpisywać w wyszukiwarkę nazwę inwestycji niż nazwę dewelopera.

Atrakcyjny wygląd i responsywność

W obecnych czasach proces zakupowy nieruchomości coraz częściej zaczyna się właśnie w internecie. Potencjalni klienci będą oczywiście szukać ofert na OtoDom, ale po wybraniu nieruchomości, przejdą na stronę internetową. Tutaj najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Zastosowanie atrakcyjnych grafik, zdjęć czy wizualizacji w połączeniu z przyjazną i dopasowaną do użytkownika stroną, spowoduje, że zostanie on na dłużej. Zadbaj o to, aby Twoja strona wyświetlała się poprawnie na urządzeniach mobilnych. W obecnych czasach, ponad połowa użytkowników wyświetli Twoją stronę na smartfonie.

Jakie elementy powinny znaleźć się na stronie internetowej?

 

Główne zdjęcie przyciągające uwagę

Zrób dobre pierwsze wrażenie, umieszczając na pierwszym planie zdjęcie lub wizualizację swojej inwestycji. Sprawia to, że użytkownik łatwiej zapamięta Twoją stronę oraz dowie się, w jakim stylu są Twoje nieruchomości. Pamiętaj, aby korzystać z własnych zdjęć czy wizualizacji, ponieważ użytkownicy rozpoznają zdjęcia stockowe. Niektórzy z deweloperów decydują się na umieszczenie filmu na pierwszym planie. Nie jest to najlepsze rozwiązanie, ponieważ strona może się znacznie dłużej wczytywać.

 

Intuicyjna nawigacja i wyszukiwarka

Zadbaj o intuicyjne menu nawigacyjne, aby użytkownik mógł w łatwy sposób odnaleźć ważne dla niego informacje oraz dane kontaktowe. Jeżeli w ofercie posiadasz dużą liczbę mieszkań lub inwestycji, to niezbędna będzie wyszukiwarka oraz opcja filtrowania i sortowania.

 

Wizualizacje, rzuty

Każdy lokal powinien posiadać własną podstronę, gdzie znajdzie się wizualizacja oraz rzut mieszkania z możliwością pobrania pliku PDF.

Jeżeli chciałbyś wyróżnić swoją stronę internetową na tle konkurencji, to możesz zastosować interaktywne wizualizacje, za pomocą których, użytkownik wybierze budynek, piętro, a nawet lokal, który go interesuje. Działa to w taki sposób, że po najechaniu na dany budynek, zostanie on wyróżniony kolorem, a po kliknięciu przekieruje do oferty mieszkań z wybranego budynku.

 

Ceny nieruchomości na stronie

Niektórzy deweloperzy nie podają cen nieruchomości, ale zamieszczają komunikat „zapytaj o cenę”. Podając cenę już na stronie, filtrujesz w pewien sposób osoby oraz odciążasz biuro sprzedaży. Jeden z Trójmiejskich deweloperów zamieszcza na stronie internetowej ceny nieruchomości, ale w biurze sprzedaży oferuje zniżki. Może jest to rozwiązanie, które sprawdzi się w Twoim biznesie. Z mojego punktu widzenia, im większa transparentność, tym użytkownik będzie czuł większe zaufanie do firmy. Jeżeli realizujesz inwestycje w Trójmieście, to koniecznie odwiedź Michała Gdyńskiego, który prowadzi bloga o nieruchomościach w Gdyni.

 

Informacje o Deweloperze

Przedstaw na stronie informacje o deweloperze, aby zwiększyć zaufanie klienta do firmy. Zamieść tam informacje o historii, doświadczeniu oraz poprzednich realizacjach. Jeżeli chciałbyś wyróżnić się na tle innych deweloperów, możesz również przedstawić siebie oraz swoich pracowników. Potencjalni klienci o wiele chętniej kontaktują się „z ludźmi” niż z firmą. Zamieszczając na stronie zdjęcia pracowników wraz z krótkimi opisami, zmniejszysz dystans między klientem a firmą.

 

Formularz kontaktowy i zakładka kontakt

Wypełnienie formularza kontaktowego jest jednym z celów, które powinna realizować strona internetowa. Wszystkie poprzednie punkty, prowadzą do tego, aby użytkownik zadzwonił lub zostawił dane kontaktowe. Jeżeli zależy Ci, aby jak najwięcej osób wypełniło formularz, powinien być on bardzo prosty. Może zawierać tylko jedno pole – numer telefonu. Zadbaj również o to, aby dane kontaktowe oraz adres biura sprzedaży były aktualne. Część osób preferuje zostawić numer telefonu, a część zadzwonić bezpośrednio do biura.

 

Podsumowanie

Profesjonalna strona internetowa jest na pewno czynnikiem, który pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Unikalny wygląd strony sprawia, że potencjalni klienci zapamiętają Twoją markę na dłużej. Zadbaj o unikalne treści oraz dobrej jakości wizualizacje, które ułatwią wybór nieruchomości Twoim klientom. Jeżeli stoisz przed wyborem firmy do stworzenia strony www, to koniecznie sprawdź listę 10 pytań, które warto zadać przed rozpoczęciem współpracy.  Zachęcam również do skorzystania z bezpłatnej konsultacji, w ramach której odpowiem na Twoje pytania oraz doradzę, jakie rozwiązanie mogłoby sprawdzić się w przypadku Twojej firmy.

Michał Stachowiak

Michał Stachowiak

Pasja do projektowania i tworzenia stron www zrodziła się u mnie na studiach. Wykorzystuję ją, aby pomagać firmom zaistnieć w sieci.

Spodobał Ci się ten wpis? Udostępnij go!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Michał Stachowiak

Zajmuję się projektowaniem i tworzeniem stron www. Uwielbiam tworzyć estetyczne, nowoczesne projekty. Z wielką przyjemnością pomogę Ci stworzyć stronę, która wyróżni Twoją firmę na rynku.